Lessen

Ashtanga flow is een dynamische en zeer krachtige vorm van yoga. Ashtanga yoga kent een vaste reeks van oefeningen die door middel van dynamische bewegingen, aan elkaar zijn geschakeld. Iedere houding wordt voor minstens vijf ademhalingen vastgehouden. Tijdens deze les werk je niet alleen aan je bewustwording, maar ook aan balans, kracht, focus en flexibiliteit.

Tegenwoordig hebben veel mensen een zittend beroep waardoor onze rug chronisch verkeerd belast wordt. We zitten allemaal wel eens met een kromme rug achter een computerscherm of langdurig te staren naar ons telefoonscherm. Critical Alignment Yogawerkt direct in op de kromme bovenrug door middel van o.a. een rubberen strip.

Hatha Yoga is de meest traditionele yogastijl. Het is een rustige vorm van fysieke yoga en bestaat voornamelijk uit statische houdingen. Je houd de houdingen wat langer aan en je leert de uitlijning van de specifieke houdingen. Tijdens de hatha yogalessen worden verschillende inspannende (krachtige) en ontspannende houdingen afgewisseld, in combinatie met adembewustzijn en meditatie.

Deze Kundalini Yoga les biedt tal van tools die het lichaam stimuleren om vastgezette spanning los te laten. De toegankelijke yoga en meditatie oefeningen in combinatie met specifieke ademhalingstechnieken geven een reactie op de klieren en het zenuwstelsel. Zo kom je meer tot jezelf en in balans. Deze les is toegankelijk voor iedereen en behoeft geen eerdere ervaring.

Deze les is geen yogales, maar een groepsessie waarin we ingaan op vragen over wie je bent, wat je wil; doet, tevreden en gelukkig maakt. Verschillende praktische opdrachten zullen je hierbij helpen om antwoorden en inzichten te vinden. Maak kennis met zelfontwikkeling in de groepssessies met één van onze coaches. Iedere les wordt afgesloten met bijvoorbeeld yoga nidra of een geleide meditatie.

In deze les richten we ons volledig op diepe ontspanning. Door langer in houdingen te liggen waarbij gebruik wordt gemaakt van hulpmiddelen zoals blokken, dekens en bolsters, geven we ons zenuwstelsel alle tijd om te zakken in diepe ontspanning. Juist vanuit diepe ontspanning laden wij op om te herstellen, maar ook om al onze andere activiteiten met rust, kalmte en vernieuwde energie uit te kunnen voeren.

Deze Vinyasa Flow les is een vloeiende en krachtige yoga les. Het bestaat uit een variatie van asana’s (yoga houdingen) om zowel lichaam als geest te versterken. Deze vorm van yoga helpt goed om ‘uit je hoofd en in je lijf’ te komen, omdat de wat zwaardere en dynamische oefeningen meer aandacht en inspanning vragen.

Onze signature les, van inspanning naar volledige ontspanning! Met onderdelen uit de HIIT, Pilates, Yoga en meditatie. Onze Superles is er in 60 en 90 minuten en er is ook een Core en Barre variant. Schoenen zijn niet (meer) nodig voor deze les!

Deze relax yogales is een ontspannen les. Een langzame flow zorgt ervoor dat je lichaam opwarmt en flexibeler wordt. De restorative poses waar je gebruik maakt van props en wat langer in de houding blijft geeft je de mogelijkheid compleet te ontspannen. De houdingen worden gecombineerd met ademhalingsoefening die stress verminderen.

Lees meer over Restorative Yoga.

In Pilates Flow lessen draait het om de samenwerking tussen body en mind. We leren om met de juiste ademhaling en focus aan onze strength en core stability te werken. We concentreren ons op bepaalde spiergroepen (buik, rug en benen) in plaats van op individuele spieren. Je eindigt de les zoals je van ons gewend bent: compleet ontspannen!

Lees meer over Pilates Flow.

Tijdens deze signature les gaan we van volledige inspanning naar totale ontspanning. We voegen gewichten toe aan onze vinyasa flow. Dit voor meer uitdaging en een diepere connectie tussen lichaam en geest. Je kunt kiezen uit gewichten van 1, 2 of 3 kilo. Tijdens het tweede deel van de les doen we een aantal yin yoga houdingen, zodat je kunt stretchen, afkoelen en ontspannen. Je verlaat het Bluebirds nest dus weer helemaal zen en voldaan. Yoga with Weights is een complete work-out voor lichaam en geest!

Yin yoga is een tegenhanger van het snelle leven. Yin yoga focust zich op het soepeler maken van het lijf en stretcht het bindweefsel. Het is een meditatieve vorm en geeft ruimte in lichaam en geest. Dit is een minder intensieve vorm van yoga. Yin yoga bestaat uit een reeks grondoefeningen die 3 tot 5 minuten aangehouden worden.

Lees meer over Yin yoga.

In deze les gebruiken we houdingen uit de Yin Yoga en Restorative Yoga om het lichaam op te warmen. In het meer actieve gedeelte kun je onderdelen uit onze Hatha en Relax Flow lessen verwachten. We trainen het bewustzijn door de focus te leggen op de ademhaling, alle bewegingen en sensaties die je ervaart in het moment zonder er een oordeel over te hebben. Daarnaast gebruiken we (ademhalings)oefeningen uit de Kundalini Yoga en Mindfulness die het lichaam stimuleren om eventuele vastgezette spanning los te laten.

Yoga Nidra betekent letterlijk “slaap van de yogi’s” en is een krachtige en diepe ontspanningsmethodiek. Een Yoga Nidra sessie staat gelijk aan ongeveer drie á vier uur slaap. Het is een geleide meditatie waar je de gehele les ligt zodat je jouw lichaam volledig kunt onstpannen. De les volg je later op de avond zodat je direct je bed in kunt.

Lees meer over Yoga Nidra.

Deze yogales is bedoeld voor zwangere vrouwen vanaf hun 14de week zwangerschap. Tijdens de zwangerschap is het belangrijk lichaam en geest in balans te houden, in een korte tijd maken lichaam en geest een grote transformatie door. Zwangerschapsyoga biedt je ondersteuning tijdens je zwangerschap en voorbereiding op je bevalling. De lessen bestaan uit oefeningen die dit proces ondersteunen zoals zachte maar tegelijk ook krachtige yoga houdingen voor de opbouw van kracht en flexibiliteit, en meditatie, ademhalings- en ontspanningsoefeningen om balans tussen lichaam en geest te creëren, bewustzijn van je lichaam en ademhaling, ontspanning en vertrouwen. De lessen zijn opgezet om deze bijzondere transformatieve periode op alle niveaus te ondersteunen. In de lessen zal je vertrouwen in de natuurlijke krachten van je eigen lichaam toenemen en ga je beter voorbereid naar de geboorte van je kind.