Lessen

2

Ashtanga Yoga

Ashtanga Yoga is een dynamische en zeer krachtige vorm van yoga en kent een vaste reeks oefeningen die door middel van dynamische bewegingen aan elkaar zijn geschakeld. De docent leidt je door de vaste serie houdingen waarbij je gebruik maakt van je ademhaling. Deze yoga zal je krachtig en flexibel maken, maar ook innerlijke rust brengen. Deze les past bij jou als je houdt van structuur en uitdaging!

Ashtanga Flow

Ashtanga flow

Ashtanga flow yoga is een dynamische en zeer krachtige vorm van yoga. Ashtanga yoga kent een vaste reeks oefeningen die door middel van dynamische bewegingen aan elkaar zijn geschakeld. Iedere houding wordt voor minstens vijf ademhalingen vastgehouden. Tijdens deze les werk je niet alleen aan je bewustwording, maar ook aan balans, kracht, focus en flexibiliteit.

3

Athletic Flow

Athletic Flow combineert HIIT met yoga. Het is een gebalanceerde methode die een volledige workout geeft, waarin bewegingen kracht en snelheid symboliseren, maar ook kalmte, flexibiliteit en controle, een fittere en completere atleet van je zullen maken. In het HIIT-gedeelte, ondersteund door energieke muziek, zal je hartslag stijgen tijdens de intensieve cardiovasculaire training. En tijdens het Yoga-gedeelte zal je hartslag dalen, ondersteund door rustige muziek en bewuste ademhaling, waarbij langzame bewegingen worden geïntegreerd om je evenwicht te versterken, flexibiliteit te vergroten en je aandacht naar binnen te brengen. De combinatie van deze twee elementen, ronde na ronde, zullen je het gevoel geven dat je bent uitgedaagd én ontspannen bent na de les.

4

Breathwork

In deze les maakt de participant kennis met de basis principes van Pranayama Breathwork. Pranayama Breathwork is een eenvoudige ademhalingsoefening die je prana, levensenergie, activeert. Deze energie is tastbaar en zal binnen de eerste tien minuten van de Breathwork sessie al worden gevoeld. Door je prana te activeren en je lichaamsvibratie te verhogen kan je zeer effectief emotionele blokkades doorbreken. Pranayama Breathwork is een makkelijk te leren actieve meditatie die zeer geschikt is om de drukte in en om ons heen te verlichten.

5

Breathwork & Meditation

Breng jezelf via ademwerk in een verhoogde staat van bewustzijn. In deze les verbreed je je lichaamsbewustzijn en leer je je emoties te verwerken. Een geleide circulaire ademtechniek activeert je Prana; je levens-energie. Geactiveerde energie verhoogt je lichaamsvibratie. Dit geeft je inzicht in blokkades. Ademwerk is een krachtige zelf-helende tool. Ondersteund door meditatie, maak je verbinding met je essentie en kun je ongeschikte energie laten gaan.

Critical alignment

Critical Alignment

In Critical Alignment Yoga maken we gebruik van een serie rustige yogahoudingen die gedurende langere tijd worden vastgehouden om spanning in het lichaam voelbaar te maken en er bewust van te worden. Met behulp van hulpstukken (rubberen stripje, deken, etc.) creëren we een rechte bovenrug om vanuit die positie verschillende lichaamsdelen goed samen te laten werken. Tijdens deze les wordt de essentiële rol van houdingsspieren (spieren rond wervelkolom en gewrichten) in grote bewegingen benadrukt en het maken van verbindingen. Verbindingen zijn connecties tussen lichaamsdelen die cruciaal zijn bij het doorgeven van bewegingen waaruit de houdingen zijn opgebouwd. In Critical Alignment Yoga richten we ons op het ontspannen van de bewegingsspieren (spieren langs armen en benen) zodat flexibiliteit terugkeert en het lichaam lichter en beweeglijker aanvoelt. Tegelijkertijd zetten we de houdingsspieren juist aan het werk om een nieuwe, open en gezonde lichaamshouding te ondersteunen.

hatha yoga

Hatha Yoga

Hatha Yoga is de meest traditionele yogastijl en de basis waaruit andere yogastijlen zijn voortgekomen. Het is een rustige vorm van fysieke yoga en bestaat voornamelijk uit niet-bewegende asana’s (houdingen). Bij Hatha houd je verschillende houdingen wat langer aan en leer je de uitlijning en bewustwording van specifieke houdingen. Tijdens de hatha yogalessen worden verschillende inspannende (krachtige) en ontspannende houdingen afgewisseld, in combinatie met adembewustzijn en meditatie. Zo ontstaat er weer evenwicht, verbinding, stroming en kracht in je lijf en helderheid in je geest.

8

Hatha & Mindfulness

Het beste van twee lessen gecombineerd in één les! Hatha Yoga is de meest traditionele yogastijl en de basis waaruit andere yogastijlen zijn voortgekomen. Het is een rustige vorm van fysieke yoga en bestaat voornamelijk uit niet-bewegende asana’s (houdingen). Bij Hatha houd je verschillende houdingen wat langer aan en leer je de uitlijning en bewustwording van specifieke houdingen. Hatha wordt in deze les gecombineerd met Mindfulness. Tijdens dit onderdeel heb je de tijd om weer even contact te maken met je lichaam en geest. Wanneer je regelmatig een moment voor jezelf neemt, leer je lichamelijke reacties, emoties en gedachten patronen steeds beter kennen.

Hormoonyoga

Hormoonyoga

Heb je last van pms, pcos, onvruchtbaarheid of opvliegers? Voel je je uit balans of oververmoeid? Dan heb je waarschijnlijk last van hormoonschommelingen. Met hormoonyoga breng je je lijf en gevoel weer in balans. Door dynamische yogaoefeningen, gecombineerd met een speciale ademtechniek en een energiecirculatie wordt de doorbloeding in het bekkengebied gestimuleerd en ga je je weer happy en vrolijk voelen! Vrouwen van alle leeftijden hebben baat bij het balanceren van lichaam en geest. ⁣Daarnaast is het een fijne les om mee te ontspannen.⁣

Kundalini yoga

Kundalini Yoga

Deze Kundalini Yoga les biedt tal van tools die het lichaam stimuleren om vastgezette spanning los te laten. De toegankelijke yoga en meditatie oefeningen in combinatie met specifieke ademhalingstechnieken geven een reactie op de klieren en het zenuwstelsel. Zo kom je meer tot jezelf en in balans. Deze les is toegankelijk voor iedereen en behoeft geen eerdere ervaring.

11

Morning Rituals

Morning Rituals zorgt ervoor dat je klaar bent om je dag met volledige focus en stromende energie te starten. Het is een moment om weer bewust in contact met jezelf te komen. Tijdens deze les beginnen we met zachte fysieke oefeningen om het lichaam rustig wakker te laten worden en de energie weer vrij te laten stromen. Vervolgens doen we oefeningen om de meridianen te laten stromen, stretches, (iso-)metrische spieroefeningen en ademhalingsoefeningen. Iedere les eindigt in een meditatie om helderheid, rust, en verzachting in je lichaam en hoofd te creëren. Door je dag te starten met bewust tijd te maken voor je lichaam en geest, zal je er de hele dag profijt van hebben. Deze les is voor zowel beginners als gevorderden die al een morning practice hebben. Draag gemakkelijk zittende kleding, sportkleding is niet nodig.

13

Pilates

In Pilates gaat het om de diepe houdingspieren van het lichaam. We leren om met de juiste ademhaling en focus aan onze kracht en innerlijke balans te werken. We concentreren ons op bepaalde spiergroepen (buik, rug en benen). Door de intensiteit van de les met de focus op versterking en rekken van specifieke spieren creëren we een krachtig, maar ook soepel en dus ontspannen lichaam.

Pilates Flow

Pilates Flow

In Pilates Flow gaat het om de samenwerking tussen body en mind. We leren om met de juiste ademhaling en focus aan onze strength en core stability te werken. We concentreren ons op bepaalde spiergroepen (buik, rug en benen) in plaats van op individuele spieren. Je eindigt de les zoals je van ons gewend bent: compleet ontspannen!

Lees meer over Pilates Flow.

14

Prenatal Yoga

LET OP! Deze yogales is bedoeld voor zwangere vrouwen vanaf hun 14de week zwangerschap. Kom je voor het eerst? Zorg ervoor dat je minimaal 15 minuten voordat de les begint aanwezig bent. Tijdens de zwangerschap is het belangrijk lichaam en geest in balans te houden, in een korte tijd maken lichaam en geest namelijk een grote transformatie door. Zwangerschapsyoga biedt ondersteuning tijdens zwangerschap en voorbereiding op de bevalling. De lessen bestaan uit oefeningen die dit proces ondersteunen zoals zachte maar tegelijk ook krachtige yoga houdingen voor de opbouw van kracht en flexibiliteit, en meditatie, ademhalings- en ontspanningsoefeningen om balans tussen lichaam en geest te creëren, bewustzijn van je lichaam en ademhaling, ontspanning en vertrouwen. De lessen zijn opgezet om deze bijzondere transformatieve periode op alle niveaus te ondersteunen. In de lessen zal je vertrouwen in de natuurlijke krachten van je eigen lichaam toenemen en ga je beter voorbereid naar de geboorte van je kind.

Relax flow

Relax Flow

Deze relax flow is een ontspannen yoga les. Een langzame flow zorgt ervoor dat je lichaam opwarmt, je flexibeler wordt en fysieke spanning los laat. De flow wordt opgevolgd door restorative poses waarbij je gebruik maakt van props en langer in de houding blijft om optimale ontspanning te ervaren in zowel lichaam en geest. De houdingen worden gecombineerd met ademhalingsoefeningen die stress verminderen.

 

Restorative yoga

Restorative Yoga

In deze les richten we ons volledig op diepe ontspanning. Door langer in houdingen te liggen waarbij gebruik wordt gemaakt van hulpmiddelen zoals blokken, dekens en bolsters, geven we ons zenuwstelsel alle tijd om te zakken in diepe ontspanning. Juist vanuit diepe ontspanning laden wij op om te herstellen, en ook helpt het om al onze activiteiten buiten de mat met rust, kalmte en vernieuwde energie uit te kunnen voeren.

Lees meer over Restorative Yoga.

7

Rock Your Monday

Start jouw week met een liggende meditatie waarin je vanuit ontspanning een krachtige intentie voor de week neer zet. Iedere maandag deelt Hanneke van Rock Your World de astrologische energie van de week zodat jij voorbereid bent op wat er komen gaat. Tijdens de meditatie gebruiken we kristallen en etherische olie om nog dieper te connecten met jezelf en totale rust te ervaren.

Super flow

Super Flow

De Super Flow les is een Vinyasa practice waarin de houdingen vloeiend in elkaar overlopen in een specifieke volgorde. Er wordt gewerkt aan spierkracht en souplesse. Iedere in- en uitademing wordt gekoppeld aan een beweging, waardoor je meer controle krijgt over de ademhaling en deze verdiept. Concentratie en focus worden getraind, de gezondheid verbetert en de mentale activiteit komt tot rust. De focus komt meer in het lichaam en in het huidige moment.

Superles

Superles

Deze signature les hebben we zelf ontwikkeld. In 60 of 90 minuten ga je van volledige inspanning naar totale ontspanning. Met onderdelen van HIIT, Pilates, yoga en meditatie. Zo heb je de nodige calorieën verbrand en verlaat je weer helemaal zen het pand. Het beste van alle werelden; zowel je sport als je ontspanning in 1 les!

27

Superles Barre

In deze Superles Barre werken we de eerste helft aan de barre, daarna gaan we door op de mat. Een stukje intensiever dan pilates, met veel uitdagende oefeningen voor de buik, billen en benen. Maar zoals jullie van Bluebirds gewend zijn zul je compleet ontspannen en opgeladen de zaal weer verlaten.

 

26

Superles Core

In deze Superles Core focussen we ons 40 minuten lang op het sterker maken van onze core. Een stukje intensiever dan pilates, met veel plank-varianten en uitdagende oefeningen voor de buik, billen en benen. Maar zoals jullie van Bluebirds gewend zijn zul je compleet ontspannen en opgeladen de zaal weer verlaten.

28

Superles Mama

Naast zwangerschapsyoga, bieden wij ook een speciale Superles die je kan volgen tijdens en kort na je zwangerschap. Deze les is geschikt voor dames die tijdens hun zwangerschap of net na de bevalling op een veilige manier actief willen bewegen. Onze ervaren docenten zorgen ervoor dat jij de perfecte workout doet. Uiteraard zal je, net als bij al onze Superlessen, voldaan en zen het Nest verlaten.

12

Yang Yin

Yang staat voor beweging, warmte, energie en doing! Yin staat voor zachtheid, naar binnen keren en being. In deze les bouwen we langzaam op naar een vinyasa flow waarbij we onze aandacht richten op het synchroniseren van adem en beweging. In het eerste deel van de les, het Yang gedeelte, ligt de focus meer op spierkracht en het opbouwen van warmte. In het tweede deel, het Yin gedeelte, richten we de aandacht op Yin energie waarbij we gaan werken aan het bindweefsel door langer in houdingen te blijven en onszelf uit te nodigen lichaam en geest zoveel mogelijk te ontspannen. In 60 of 75 minuten ben je weer helemaal gereset!

Copy of BB - afbeeldingen lessen en prijzen (2)

Yoga voor Scoliose

Limited spots, please contact the teacher if full.

Scoliosis makes it easy for our body to compensate in movement. Therefore, Jana teaches poses to gain awareness of your patterns. Through different asanas, you will be guided to move out of these patterns. Because of the individual attention to adjustments, we will take our time to build up an asana. This will have us to integrate more conscious movement. Jana has scoliosis herself and is certified ‘Elise Browning Miller Yoga for Scoliosis Trainer’.

If you are new to the class, please let the teacher know

Yin yoga

Yin Yoga

Yin yoga is een fysieke en mentale uitdaging. Je komt in een houding tot een geschikte diepte waarin je genoeg sensatie ervaart en tegelijkertijd kunt ontspannen met als voordeel dat het energetische lichaam wordt gestimuleerd. Je blijft in een houding voor langere tijd om het dieper gelegen bindweefsel sterker en langer te maken wat leidt tot een flexibeler fysiek lichaam. Vervolgens probeer je de stilte op te zoeken in je fysieke, mentale en emotionele lichaam en dit is waar jouw zelf onderzoek begint. Het doel van de les verschilt per persoon; je kunt zowel rust in je lijf en hoofd vinden, flexibeler worden en deze yogavorm kan je helpen medische klachten te verlichten.

Lees meer over Yin yoga.

9

Yin & Mindfulness

Yin yoga is een fysieke en mentale uitdaging. Je komt in een houding tot een geschikte diepte waarin je genoeg sensatie ervaart en tegelijkertijd kunt ontspannen met als voordeel dat het energetische lichaam wordt gestimuleerd. Je blijft in een houding voor langere tijd om het dieper gelegen bindweefsel sterker, dikker en langer te maken wat leidt tot een flexibeler fysiek lichaam. Vervolgens probeer je de stilte op te zoeken in je fysieke, mentale en emotionele lichaam en dit is waar jouw zelf onderzoek en Mindfulness training begint. We trainen het bewustzijn door de focus te leggen op de ademhaling, alle bewegingen en sensaties die je ervaart in het moment zonder er een oordeel over te hebben. Op deze manier stimuleren we het bewustzijn van de geest, creëren we ruimte zodat kalmte en tevredenheid kunnen groeien en streven we naar gelijkmoedigheid wat er toe kan leiden dat je beter in staat bent om bepaalde keuzes te maken en in een gelukkigere staat van zijn terecht komt, zowel op de mat als daarnaast.

yoga nidra

Yoga Nidra

Yoga Nidra, betekent letterlijk “slaap van de yogi’s”. Deze yogavorm gaat niet over strekken of rekken, maar over ‘liggen en luisteren’. Een fijne en toegankelijke les om complete fysieke, mentale en emotionele ontspanning te bereiken. Tijdens de beoefening van Yoga Nidra, lijkt het af en toe alsof je slaapt, maar je functioneert op een dieper niveau van bewustzijn. Het is een toestand tussen slapen en wakker zijn in, waardoor je lichaam de kans krijgt om op een diep niveau te ontspannen, herstellen en helen. Laat even alles voor wat het is en geef je over aan deze geleide meditatie en visualisatie. Ervaar de helende eigenschappen van Yoga Nidra en bereid je voor om je innerlijke kracht te activeren en je volledig over te geven aan ontspanning.

Lees meer over Yoga Nidra.