5 ochtendrituelen voor de zomertijd

5 ochtend rituelen voor de zomertijd

5 ochtendrituelen voor de zomertijd

De langste dag van het jaar is hier – en dat is dan ook meteen Internationale Yogadag!

Het is ’s ochtends weer vroeg licht. Als je wakker wordt staat er een warme zomerdag jubelend op je te wachten. Soms heb je zin om te beginnen aan de dag en soms niet. Misschien liggen er vaak lange to-do lijstjes op je te wachten en stel je het opstaan zo lang mogelijk uit. Om elke dag op een fijne manier te beginnen, is het slim om voor jezelf een ochtendritueel te ontwikkelen dat je elke ochtend kan en wil herhalen. Je creëert hiermee (zelf-)compassie en mildheid naar je omgeving. Let wel, het manifesteren van nieuwe gebruiken en gewoonten duurt ongeveer 40 dagen, dus wees geduldig met jezelf! Oefening baart kunst.

5 ochtendrituelen voor de zomertijd

Omdat wij je graag helpen bij het creëren van (zelf-)compassie, hebben wij een aantal mogelijke ochtendrituelen voor je op een rijtje gezet. Zo weet je zeker dat je je dag goed begint!\

 

Een moment ‘zijn’

Neem tijd voor jezelf voordat je iets moet Doen, tijd om even te Zijn. Zet een kopje thee of koffie voor jezelf en sta jezelf toe om simpelweg even naar buiten te staren. Probeer de krant en je telefoon nog even te laten liggen.

 

Schrijf je dromen op

Soms doen er zich in je dromen gekke dingen voor, die je al snel weer vergeet en dat is zonde, want soms leer je de levensles pas later. Geef je brein de tijd om uit de symboliek en de metaforen een interpretatie te vormen. Geen dromen gehad? Schrijf op hoe je je voelde op het moment dat je wakker werd.

 

Met zorg ontbijten

Een goede dag begint met een goed ontbijt. Maak voor jezelf een ontbijtje klaar van verschillende ingrediënten, zodat je zorgt voor een gevarieerd dieet. Misschien wil je de dag beginnen met een lichte maaltijd, bestaande uit noten en fruit, zodat je lichaam nog ruimte overhoudt voor beweging.

 

Doe yoga!

Yoga! Lichaamsbeweging is van uiterst belang voor een gelukkig leven. Yoga geeft naast alle voordelen van beweging ook een stukje zelfbewustzijn mee; een win-win situatie dus. Kies voor jezelf een yogavorm uit die bij jou en je energie van die dag past. Je kunt natuurlijk altijd bij Bluebirds langskomen voor je yoga lesje.

 

Mediteer

Ga bij jezelf na hoe het op dit moment met je gaat, hoe je je voelt en hoe je lichaam nu voelt, zonder daar direct een oordeel over te vellen. Gun jezelf een moment van rust en stilte. De kracht van meditatie laat zich zien wanneer je in de loop van de dag merkt dat het je lukt om ook uitdagende situaties eerst te observeren, zonder dat je meteen een oordeel of een reactie klaar hebt staan. Kijk hiervoor ook eens naar onze blog over de 3-minuten ademruimte.

 

Wil je een overzicht van welke yoga- en meditatielessen wij allemaal hebben? Neem eens een kijkje naar ons rooster!