Groepslessen

Onze Lessen (1)

Ashtanga flow is een dynamische en zeer krachtige vorm van yoga. Ashtanga yoga kent een vaste reeks van oefeningen die door middel van dynamische bewegingen, aan elkaar zijn geschakeld. Iedere houding wordt voor minstens vijf ademhalingen vastgehouden. Tijdens deze les werk je niet alleen aan je bewustwording, maar ook aan balans, kracht, focus en flexibiliteit.

Onze Lessen

Tegenwoordig hebben veel mensen een zittend beroep waardoor onze rug chronisch verkeerd belast wordt. We zitten allemaal wel eens met een kromme rug achter een computerscherm of langdurig te staren naar ons telefoonscherm. Critical Alignment Yoga werkt direct in op de kromme bovenrug door middel van o.a. een rubberen strip.

Onze Lessen (1)

Hatha Yoga is de meest traditionele yogastijl en de basis waaruit andere yogastijlen zijn voortgekomen. Het is een rustige vorm van fysieke yoga en bestaat voornamelijk uit niet-bewegende asana's. Bij Hatha houd je verschillende houdingen wat langer aan en leer je de uitlijning en bewustwording van de specifieke houdingen. Tijdens de hatha yogalessen worden verschillende inspannende (krachtige) en ontspannende houdingen afgewisseld, in combinatie met adembewustzijn en meditatie. Zo ontstaat er weer evenwicht, verbinding, stroming en kracht in je lijf en helderheid in je geest.

15

Kundalini yoga biedt een tal van tools die het lichaam stimuleert om vastgezette spanning los te laten. Kundalini Yoga is van oorsprong een diepgaande en intensieve yoga vorm. De toegankelijke yoga oefeningen in combinatie met specifieke ademhalingstechnieken werken direct op het reinigen en versterken van je klieren en zenuwstelsel. Zo kun je zowel fysiek, mentaal als emotioneel ontladen.

Onze Lessen (4)
Onze Lessen (2)

Deze les is geen yogales, maar een intieme groepsessie waarin we ingaan op vragen over wie je bent, wat je wil; doet, tevreden en gelukkig maakt. Verschillende praktische opdrachten zullen je hierbij helpen om antwoorden en inzichten te vinden. Wat is leven in vrijheid, vanuit eigen kracht en volledig in balans? Maak kennis met zelfontwikkeling en ontdek hoe je je 'inner soul purpose' kunt vinden in de groepssessies met één van onze coaches. Iedere coachingsessie wordt afgesloten met bijvoorbeeld Yoga Nidra of een Klankschalen Meditatie.

Tijdens deze meditatie les maak je kennis met de vele voordelen van mediteren en leer je meditatietechnieken toe te passen in het dagelijks leven. Leren mediteren is investeren in jezelf. Deze les zal bestaan uit verschillende ontspannende ademhalingsoefeningen en begeleide visualisaties zodat je leert om heel bewust de stilte en ontspanning in jezelf op te zoeken. Je zult ervaren hoe rustgevend en stress verlagend zoiets gewoons als ademhalen kan zijn en hoe je je balans kunt herstellen door stilte te vinden in jezelf.

Onze Lessen (1)
14

Deze relax yoga les is een ontspannen les. Een langzame flow zorgt ervoor dat je lichaam opwarmt en flexibeler wordt. De restorative poses waar je gebruik maakt van props en wat langer in de houding blijft geeft je de mogelijkheid compleet te ontspannen. De houdingen worden gecombineerd met ademhalingsoefening die stress verminderen.
Lees meer over Restorative Yoga.

In Pilates Flow lessen draait het om de samenwerking tussen body en mind. We leren om met de juiste ademhaling en focus aan onze strength en core stability te werken. We concentreren ons op bepaalde spiergroepen (buik, rug en benen) in plaats van op individuele spieren. Je eindigt de les zoals je van ons gewend bent: compleet ontspannen!
Lees meer over Pilates Flow.

4

Deze Vinyasa Flow is een vloeiende en krachtige yoga les. Het bestaat uit een variatie van asana’s (yoga houdingen) om zowel lichaam en als geest te versterken. Deze vorm van yoga helpt goed om ‘uit je hoofd en in je lijf’ te komen, omdat de wat zwaardere en dynamische oefeningen meer aandacht en inspanning vragen.
Lees meer over Vinyasa Flow.

superles

Deze signature les hebben we zelf ontwikkeld. In 90 minuten gaan we van volledige inspanning naar totale ontspanning. Met onderdelen van Hiit, Pilates, yoga en zelfs meditatie. Zo heb je de nodige calorieën verbrand en verlaat je weer helemaal zen het pand.
De superles is er in 45, 60 en 90 minuten en vergeet je sportschoenen niet!
Lees meer over de Superles! 

Onze Lessen

In deze les focussen we ons 40 minuten lang op het sterker maken van onze core. Een stukje intensiever dan pilates, met veel plank-varianten en uitdagende oefeningen voor de buik, billen en benen. Omdat hier niet zoals in de Superles gesprongen wordt, is deze les uitermate geschikt voor Superles-liefhebbers met knie/enkel/hielspoor of vergelijkbare blessures.
Lees meer over de Superles.

Onze Lessen

Tijdens deze signature les gaan we van volledige inspanning naar totale ontspanning. We voegen gewichten toe aan onze vinyasa flow. Dit voor meer uitdaging en een diepere connectie tussen lichaam en geest. Je kunt kiezen uit gewichten van 1, 2 of 3 kilo. Tijdens het tweede deel van de les doen we een aantal yin yoga houdingen, zodat je kunt stretchen, afkoelen en ontspannen. Je verlaat het Bluebirds nest dus weer helemaal zen en voldaan. Yoga with Weights is een complete work-out voor lichaam en geest!

11

Yin yoga is een tegenhanger van het snelle leven. Yin yoga focust zich op het soepeler maken van het lijf en stretcht het bindweefsel. Het is een meditatieve vorm en geeft ruimte in lichaam en geest. Dit is een minder intensieve vorm van yoga. Yin yoga bestaat uit een reeks grondoefeningen die 3 tot 5 minuten aangehouden worden.
Lees meer over Yin yoga.

Onze Lessen (3)

In deze les gebruiken we houdingen uit de Yin Yoga en Restorative Yoga om het lichaam op te warmen. In het meer actieve gedeelte kun je onderdelen uit onze Hatha en Relax Flow lessen verwachten. We trainen het bewustzijn door de focus te leggen op de ademhaling, alle bewegingen en sensaties die je ervaart in het moment zonder er een oordeel over te hebben. Daarnaast gebruiken we (ademhalings)oefeningen uit de Kundalini Yoga die het lichaam stimuleren om eventuele vastgezette spanning los te laten.

yoga-nidra

Yoga Nidra betekent letterlijk “slaap van de yogi’s" en is een krachtige en diepe ontspanningsmethodiek. Een Yoga Nidra sessie staat gelijk aan ongeveer drie á vier uur slaap. Het is een geleide meditatie waar je de gehele les ligt zodat je jouw lichaam volledig kunt onstpannen. De les volg je later op de avond zodat je direct je bed in kunt.
Lees meer over Yoga Nidra.

Onze Lessen (3)

Deze yogales is bedoeld voor zwangere vrouwen vanaf hun 14de week zwangerschap. Tijdens de zwangerschap is het belangrijk lichaam en geest in balans te houden, in een korte tijd maken lichaam en geest een grote transformatie door. Zwangerschapsyoga biedt je ondersteuning tijdens je zwangerschap en voorbereiding op je bevalling. De lessen bestaan uit oefeningen die dit proces ondersteunen zoals zachte maar tegelijk ook krachtige yoga houdingen voor de opbouw van kracht en flexibiliteit, en meditatie, ademhalings- en ontspanningsoefeningen om balans tussen lichaam en geest te creëren, bewustzijn van je lichaam en ademhaling, ontspanning en vertrouwen. De lessen zijn opgezet om deze bijzondere transformatieve periode op alle niveaus te ondersteunen. In de lessen zal je vertrouwen in de natuurlijke krachten van je eigen lichaam toenemen en ga je beter voorbereid naar de geboorte van je kind.