Groepslessen

superles

Deze signature les hebben we zelf ontwikkeld. In 90 minuten gaan we van volledige inspanning naar totale ontspanning. Met onderdelen van Hiit, Pilates, yoga en zelfs meditatie. Zo heb je de nodige calorieën verbrand en verlaat je weer helemaal zen het pand.
Lees meer over de Superles! 

3

In deze cardio les gaan we 40 minuten lang flink aan die conditie werken. Een stukje uitgebreider dan in de normale Superles, want we houden onze hartslag constant hoog, lekker zweten dus! Maar zoals jullie van Bluebirds gewend zijn zul je compleet ontspannen en opgeladen de zaal weer verlaten. Vergeet je sportschoenen en waterflesje niet!
Lees meer over de Superles.

Onze Lessen

In deze les focussen we ons 40 minuten lang op het sterker maken van onze core. Een stukje intensiever dan pilates, met veel plank-varianten en uitdagende oefeningen voor de buik, billen en benen. Omdat hier niet zoals in de Superles of Superles Cardio gesprongen wordt, is deze les uitermate geschikt voor Superles-liefhebbers met knie/enkel/hielspoor of vergelijkbare blessures.
Lees meer over de Superles.

pilates

In Pilates lessen draait het om de samenwerking tussen body en mind. We leren om met de juiste ademhaling en focus aan onze strength en core stability te werken. We concentreren ons op bepaalde spiergroepen (buik, rug en benen) in plaats van op individuele spieren.

4

Deze Vinyasa Flow is een vloeiende en krachtige yoga les. Het bestaat uit een variatie van asana’s (yoga houdingen) om zowel lichaam en als geest te versterken. Deze vorm van yoga helpt goed om ‘uit je hoofd en in je lijf’ te komen, omdat de wat zwaardere en dynamische oefeningen meer aandacht en inspanning vragen.
Lees meer over Vinyasa Flow.

Onze Lessen

Deze restorative yoga les is een ontspannen les. Een langzame flow zorgt ervoor dat je lichaam opwarmt en flexibeler wordt. De restorative poses waar je gebruik maakt van props en wat langer in de houding blijft geeft je de mogelijkheid compleet te ontspannen. De houdingen worden gecombineerd met ademhalingsoefening die stress verminderen.
Lees meer over Restorative Yoga.

yin

Yin yoga is een tegenhanger van het snelle leven. Yin yoga focust zich op het soepeler maken van het lijf en stretcht het bindweefsel. Het is een meditatieve vorm en geeft ruimte in lichaam en geest. Dit is een minder intensieve vorm van yoga. Yin yoga bestaat uit een reeks grondoefeningen die 3 tot 5 minuten aangehouden worden.
Lees meer over Yin yoga.

kundalini

Kundalini yoga biedt een tal van tools die het lichaam stimuleert om vastgezette spanning los te laten. Kundalini Yoga is van oorsprong een diepgaande en intensieve yoga vorm. De toegankelijke yoga oefeningen in combinatie met specifieke ademhalingstechnieken werken direct op het reinigen en versterken van je klieren en zenuwstelsel. Zo kun je zowel fysiek, mentaal als emotioneel ontladen.

meditatie

Meditatie helpt je om hoofd met gedachten te kalmeren. Met behulp van een geleide meditatie, leer het heden en het verleden los te laten. Je krijgt meer aandacht voor het leven in het hier&nu. Je kunt je daardoor rustiger gaan voelen en meer genieten van je dagelijks leven. De essentie van meditatie is eenvoudig: Het moment is nu.
Lees meer over meditatie.

yoga-nidra

Yoga Nidra betekent letterlijk “slaap van de yogi’s" en is een krachtige en diepe ontspanningsmethodiek. Een Yoga Nidra sessie staat gelijk aan ongeveer drie á vier uur slaap. Het is een geleide meditatie waar je de gehele les ligt zodat je jouw lichaam volledig kunt onstpannen. De les volg je later op de avond zodat je direct je bed in kunt.
Lees meer over Yoga Nidra.